Cristina's life style


Leave a comment

Dieta care combate oboseala

images (38) Cu toți am avut perioade sau zile în care ne-am simțit epuizați fizic și psihic, iar oboseala ne-a îngreunat până și cele mai simple sarcini, oboseală datorată stresului, a unei alimentații nesănătoase, efortului fizic prelungit, plictiselii sau lipsei de somn.  Cu toate acestea exista metode și diete prin care putem combate oboseala și care ne dau energia necesară ca să funcționăm la capacitate maximă.

Alimentele care ne ajuta în procesul de înlăturare al oboselii sunt: lintea, soia, verdețurile, cerealele integrale, fructele. Pe lângă alimentație trebuie să ne ajutăm corpul și cu un aport de vitamine și minerale, Vitamina B1 și B3, care îmbunătățesc circulația,Vitamina B6, care ajută la formarea hemoglobinei,Vitamina B2, vitamina B12 care previn anemia,Vitaminele C și E antioxidante, Calciu – lipsa calciului poate cauza oboseală(consumă cât mai multe lactate zilnic și ai grijă să ai și un aport de vitamina D, care să îl fixeze), Fier – influențează starea de spirit (îl găsești în linte, ficat, ciocolată neagră), Iod – ajută activitatea fizică și cea mentală(se găsește în sarea iodată și în alge).

Modalitățile de care dispunem pentru a scăpa de oboseala și suprasolicitare sunt foarte simple și la îndemâna oricui:

a) Faceți sport dimineața, știu că de obicei când ne trezim nu avem chef să facem mare lucru, dar niște exerciții simple de întindere a musculaturii(streaching) ne vor stimula și ne vor oferii un sentiment plăcut de relaxare.

b) Luați un mic dejun sănătos și consistent, nu degeaba se spune ca aceasta este cea mai importanta masă din zi, deoarece ne oferă energie pentru întreaga zi.

c) Ascultați muzică- nu exista un mod mai plăcut de a-ți începe ziua decât ascultând muzică ritmată, cu mesaje pozitive, care să vă facă să zâmbiți și care să vă stimuleze interesul pentru activitate.

d) Beți suficiente lichide- nu uitați de necesarul de 2 L de apă pe zi, hidratați-vă organismul și ajutați-l să funcționeze corect.

e) Nu faceți exces de cofeină- o cafea pe zi e chiar indicată, însă prea multă dăunează sănătății, persoanele care consumă cofeină în exces sunt predispuse la anxietate, iritabilitate și nervozitate.

f) Nu săriți peste mese- dacă vă obișnuiți organismul cu senzația de foame, el va fi tentat să rețină cât mai multe din mesele pe care i le veți oferii și nu veți face altceva decât să puneți kilograme în plus.

g) Evitați pe cât posibil alimentele procesate, cum ar fi pastele, pâinea albă, cartofii, deoarece aceste au un indice glicemic ridicat, sporesc senzația de oboseala, vă dau senzație de somnolență și epuizare mentală.

h) Evitați sedentarismul- poate una din metodele cele mai importante este să faceți cât mai multă mișcare și să fiți cât mai activi posibil, deoarece statul în pat sau în fața calculatorului sunt factorii care declanșează oboseala, lenea și senzația de epuizare.

Mai jos vă pun un video cu exerciții de pilates pentru cei care doriți să vă începeți dimineața în forță!

Advertisements


Leave a comment

Trucuri prin care poți slăbi fără dietă

descărcare

Pentru că uni dintre noi au început anul cu gândul să slăbească câteva kilograme după festinul de sărbători, mi s-a părut interesant să vă împărtășesc câteva trucuri pe care le puteți folosi cu succes pentru a vă atinge scopul. În primul rând este foarte important să renunțați la pâinea albă care conține foarte mult gluten și să o înlocuiți cu pâinea neagră cu semințe, cu cea de secara sau grâu integral. De asemenea încercați să eliminați grăsimile din alimentație și aici mă refer la carnea de porc grasă și alte produse se acest tip, ele pot fi înlocuite cu pește, carne de vită sau curcan.

Somnul este și el un element important în procesul de slăbire, deoarece când suntem obosiți tindem să consumăm mai multe dulciuri, cafea care să ne ofere energie, însă un somn bun face mult mai bine organismului decât orice alt energizant.

Mâncați fără teamă 5-6 mese/zi, asta însemnând că veți avea 3 mese principale și 1-2 gustări neprocesate, cum ar fi alune, humus, morcovi, țelină, măr sau orice alt fruct. În acest fel vă veți ține foamea sub control și veți avea suficientă energie pentru întreaga zi.

Țineți stresul sub control, acest inamic al organismului vă încetinește metabolismul, ajuta la depozitarea grăsimilor și modifică echilibrul hormonal. De aceea este foarte important să acordați meselor atenția necesară, să mestecați mâncarea suficient de bine, și să nu faceți alta activitate în timp ce mâncați, cum ar fi privitul la televizor, calculator sau cititul.

Începeți să faceți cât mai multă mișcare, cum ar fi urcatul scărilor din bloc, deplasarea către servici pe jos, plimbatul prin parc ori mersul cu bicicleta.

Nu săriți peste mese, deoarece vă scade nivelul de zahăr din organism, vă pierdeți energia și astfel veți fi tentat să mâncați mai mult decât aveți nevoie ca să nu mai spun că veți simți nevoia să consumați dulciuri sau cafea ca să vă reveniți.

Consumați stimulente(cafea, ceai negru, energizante) cu moderație, adică nu mai mult de o cană pe zi și în nici un caz pe stomacul gol. Aceste stimulente vă oferă energie pentru o perioada scurta însă o data ce efectul trece veți fi tentat să beți o a doua ceașcă.

Așadar atenție la excesele pe care le faceți,la ce tăiați din alimentație și ce adăugați pentru ca doar de voi depinde să arătați așa cum vă doriți.


Leave a comment

Sportul care nu ne costa nimic: mersul pe jos!

mersul-pe-jos

Mersul pe jos reprezintă cea mai sigură și eficientă metodă de a ne menține sănătoși și voioși, deoarece nu doar corpul ci și creierul este stimulat datorita mișcării în aer liber. Dacă v-ați întrebat în ultima perioadă cum puteți slăbii rapid și fără costuri, ei bine răspunsul este foarte simplu: mergeți pe jos cât de mult și cât de des puteți. În plus mersul pe jos nu trebuie privit neapărat ca pe o necesitate, deoarece este un lucru care se produce în mod natural, nu presupune un efort deosebit, nu trebuie să ne facem timp în mod special pentru aceasta activitate, fiindcă deplasarea din punctul A în punctul B presupune deja mișcare, arderea caloriilor, întărirea musculaturii și eliminarea stresului.

De aceea eu vă propun să încercați pe cât posibil să mai renunțați din când în când la mașină, autobuz sau alte mijloace de transport, în schimbul unei ieșiri cu bicicleta în parc, a unei plimbări de 40 de minute în aer liber sau deplasării în ritm alert cu bețe telescopice. Specialiștii ne recomandă să facem cel puțin 30 de minute mișcare în fiecare zi, pentru a prevenii bolile de inimă, obezitatea, diabetul sau chiar althzeimer. De asemenea o dietă echilibrată este la fel de necesară întrucât corpul nostru are nevoie de alimente sănătoase și hrănitoare pentru a ne furniza energia necesară activităților de zi cu zi.

Poate că acum nu vedeți mișcarea ca pe ceva important sau necesar însă o data cu vârsta vă asigur că lucrurile nu vor mai sta chiar așa, când tinerețea trece și lucrurile încep să se lase, când burta acoperă abdomenul frumos și tonifiat de altă dată, soldurile inestetice nu ne mai permit să purtam pantaloni cu talie joasă, iar picioarele noastre se transforma în doi polonezi tocurile vor înceta să ne mai fie prietene și astfel ne vom pierde încrederea în noi. Nici pentru bărbați lucrurile nu sunt mai roz din contră, poate că la un moment vor fi părăsiți de prietene/ soții sau amante, pentru ca au ținut prea mult la burta făcută din bere și mâncare nesănătoasă, pieptul cândva tonifiat s-a transformat în sâni inestetici, iar fundul cândva sexy, a devenit o perină pufoasă.

Deci atenție unde vreți să ajungeți și cum vreți să fiți priviți de cei din jur, pentru ca lipsa mișcării costă, în schimb mersul pe jos este gratuit și chiar indicat.


Leave a comment

Promisiuni sănătoase pentru 2014

images (30)images (31)

 

 

 

 

 

 

Dacă există o calitate pe care o admir în mod deosebit la persoanele din jurul meu, dar și la oamenii pe care îi întâlnesc, este capacitatea acestora de a-și ține promisiunile. Poate vă întrebați de ce țin atât de mult la această chestiune și poate chiar unora vi se pare ridicol, însă acesta este codul după care eu funcționez. Încerc să respect toate promisiunile pe care le fac, iar dacă nu sunt sigură că pot să fac ceva, mai bine mă abțin de la a promite. De aceea m-am gândit ca ar fi momentul potrivit, acum la început de an, să ne facem cu toți o listă cu ceea ce promite sa facem în noul an pentru sănătatea și frumusețea noastră.

Primul și cel mai important lucru este să promitem ca o data la 6 luni să mergem la un control medical, să ne facem niște analize de rutină și astfel să ne asiguram că suntem sănătoși și că cei dragi se vor bucura de noi mult timp de acum în colo.

O altă promisiune ar fi să începem anul cu o cura de detoxifiere și cu un regim alimentar mai sănătos decât cel pe care l-am avut până acum. Cum putem face asta? Răspunsul este simplu, prin ambiție și dorința unui altfel de stil.

A treia și poate una din cele mai importante este să promitem că vom face mișcare și că vom dedica un pic mai mult timp sportului, deoarece acesta este singurul aliat pentru un corp sănătos și pentru o viata mai lungă.

De asemenea nu uitați să vă bucurați de lucrurile simple dar frumoase pe care vi le oferă viața, deoarece timpul trece și până să ne dăm seama, am uitat să trăim.


Leave a comment

Sporturile de iarna un beneficiu pentru sănătate

Miscare-pentru-o-sanatate-de-invidiat-cu-ProAlpin.ro_

 

 

 

 

 

Pentru ca iarna zilele sunt mai scurte și uneori mohorâte, iar frigul nu îmbunătățește cu nimic situația, avem tendința să alegem un ceai cald și un film bun, decât să ieșim din casă pentru a face sport. Specialiștii ne recomandă să nu ne lăsăm tentați de sedentarism, ci mai degrabă să luăm atitudine și să practicăm sporturi de iarna cât mai mult pentru a ne întării imunitatea în fața virusurilor de sezon.

În plus de sărbători cu toții suntem tentați să facem excese, astfel ca pe lângă distracție și relaxare, sportul de iarnă ne ajuta să ne menținem silueta sau să pierdem caloriile acumulate. Printre aceste sporturi se numără ; alpinismul, patinajul, snowboarding, schi alpin, etc. De menționat este faptul că aceasta mișcare dublează efortul datorita aerului rarefiat, ne curăță plămânii și ne întărește musculatura.

Un alt aspect foarte important este hidratarea, chiar dacă afara este frig și avem impresia că nu ne este sete, nu trebuie să uitam de porția zilnica de apă (minim 2 L). Hainele sunt și ele foarte importante, mai ales dacă mergem la munte, deoarece expus un timp îndelungat la frig, corpul nostru intră în hipotermie, scade nivelul de concentrare și astfel se pot produce accidente și chiar evenimente mult mai neplăcute. De aceea pentru fiecare sport există costume adecvate pe care trebuie să le achiziționați o dată cu echipamentul și astfel să vă bucurați de zilele în aer liber la capacitate maximă.

Nu uitați că mișcare este secretul pentru un corp frumos și o viață sănătoasă!


Leave a comment

Suc de portocale, nu suplimente de vitamina C

images (22) images (21)

 

 

 

 

 

 

Pentru că iarna a început să își facă simțită prezența, iar Crăciunul se apropie cu pași repezi, m-am gândit să vă ofer câteva sfaturi despre cum vă puteți întării sistemul imunitar, scăpa de coșuri, trata răceala și îngriji sistemul respirator. Toate acestea și chiar mai multe se pot obține prin consumarea fructelor de sezon, mai exact portocale, mandarine, clementine. Îmi aduc aminte că în copilărie primeam mereu de Moș Nicolae și Moș Crăciun, pe lângă ciocolată și saloane, portocale sau clemetine. Pe atunci nu le dădeam importanță, ba chiar mă lipseam de ele dându-le mai departe.

Acum însă, le consider un elixir miraculos folosit atât pentru păstrarea tinereții dar și a sănătății întregului corp. Iată câteva din proprietățile portocalelor și a clemetinelor: reduc hipertensiunea arterială și colesterolul, întăresc sistemul imunitar, previn osteoporoza, conțin porția zilnică de vitamina C, au proprietăți anticancerigene, protejează inima,sunt bogate în fibre, împiedică formarea pietrelor la rinichi, previn apariția cancerului stomacal și a ulcerului, protejează sistemul respirator, previn artrita reumatoidă, etc.

De asemenea coaja de portocala poate fi folosita pentru tratamente faciale, ajutând la prevenirea sau vindecarea acneei și a punctelor roșii, iar sucul de portocala combinat cu miere alcătuiesc o mască hidratantă care redau strălucirea și frumusețea tenului.

Clementinele la rândul lor sunt un aliat de nădejde împotriva virusurilor de sezon, stimulează activitatea creierului, curăță pielea, reduc stresul, îmbunătățesc vederea și sunt folosite cu succes în curele de slăbire, deoarece nu conțin grăsimi iar datorita conținutului bogat de vitamina C stimulează arderile și previn formarea cheagurilor de sânge.

Gospodinele folosesc coaja de portocala la prepararea diferitelor prăjituri, cozonac,  dar și fructul în sine pentru fripturi, umpluturi, ori decorat. Sub orice forma ar fi folosite, portocalele constituie unul din fructele benefice sănătății și frumuseții corpului, au un gust foarte bun și se găsesc din belșug în aceasta perioadă, iar cel mai important pot fi mâncate în cantități mari deoarece nu îngrașă.

Dacă sunteți interesați să aflați mai multe informații intrați AICI Continue reading


Leave a comment

Alimente care ne ajuta să punem masă musculară

images (1)

Atunci când ne dorim să punem masă musculară, trebuie să avem grijă ca nu cumva în loc de muşchi să punem pe noi grasime, deoarece nu consumăm alimente care să ne ajute în acest sens. Este bine ca înainte de a ne apuca de un program de genul acesta, să scoatem din alimentaţia noastră produsele fast-food şi dulciurile. Uite ce trebuie să faci pentru a te îngraşa sănătos şi pentru a pune masă musculară:

1. Mănâncă sănătos şi diversificat, asta înseamnă să ai 5-6 mese pe zi, combină proteine cu carbohidrați, bea multă apă(minim 2L ), depășește porția zilnică de calorii cu minim 500. Consumă alimente precum cartofi, paste., peşte oceanic, fructe uscate, porumb, orez. Laptele cu 3,5% grasime este o sursă importantă de calciu şi este bine să fie consumat după sport, pentru a evita febra musculară. Peştele conţine omega 3 şi trebuie consumat de minim 3 ori pe săptămână, previne bolile de inimă şi este foarte bun pentru stimularea activităţii cerebrale.

  2. I-a suplimente alimentare naturiste, dar doar în cazul în care alimentele pe care le consumi nu te ajută suficient pentru a-ți dezvolta masa musculară dorită, însă nu uita să le combini cu o alimentație bogată și diversificată.

  3. Fă sport – mişcarea combinată cu o alimetaţie corectă, te ajută să te îngraşi dar în acelaşi timp să îţi modelezi corpul pentru a nu facem burtică, sau aripioare inestetice. În acest sens fitness-ul este cea mai bună alegere, însă şi înotul, plimbările în aer liber sau gimnastica funcţionează la fel de bine.

4. Dormi suficient-corpul tău are nevoie de minim 7 ore de somn pentru a funcţiona corect, asta înseamnă că pentru a-ţi dezvolta musculatura trebuie să fi odihnit şi relaxat, de aceea este necesară o armonie între cele 3 elemente (mâncare, mişcare. somn).

Vă prezint mai jos un exemplu elocvent, Miss Fitness Universe 2013 este româncă, deci se poate!

Sursa: http://www.youtube.com